Вимоги до організації харчування в закладах освіти

БАЗОВІ ВИМОГИ до суб'єктів господарювання, які надають послуги з харчування дітей:

  • мати реєстрацію, як оператор ринку харчових продуктів
  • закуповувати харчові продукти у зареєстрованих виробників (постачальників) або в тих хто має експлуатаційний дозвіл.
  • відповідати санітарно-гігієнічним нормам визначеним у законодавстві
  • розробити та впровадити систему НАССР 

БАЗОВІ ВИМОГИ до постачальників харчових продуктів:

  • повинен бути зареєстрований в Реєстрі операторів ринку та мати реєстраційний номер вигляду r-UA-00-00-00, якщо постачальник є виробником продуктів харчування тваринного походження повинен бути експлуатаційний дозвіл.
  • закуповувати харчові продукти у зареєстрованих виробників (постачальників) або в тих хто має експлуатаційний дозвіл.
  • відповідати санітарно-гігієнічним нормам визначеним у законодавстві
  • розробити та впровадити систему НАССР

Вимоги до організації харчування

  • щоденне харчування повинно бути різноманітним
  • кулінарні страви та вироби реалізуються в день приготування з дотриманням вимог до умов зберігання та термінів реалізації
  • харчування (сніданок, 2-ий сніданок, обід, підвечірок, вечеря) включає в себе харчові продукти таких груп: зернові продукти та/або картоплі, фруктів та/або овочів, молока та/або молочних продуктів, м'яса, риби, яєць, горіхів, бобових, насіння, а також жирів
  • калорійність сніданку становить близько 25 - 30 %, обіду близько 30 - 35 % від добової потреби в енергії, відповідно до норм харчування, середня норма розраховується з урахуванням вимог вікової групи учнів
  • організація щонайменше одноразового гарячого харчування (разовість харчування встановлюється закладом освіти залежно від віку здобувачів освіти, типу закладу освіти та особливостей організації освітнього процесу в закладі освіти)

Вимоги до влаштування приміщень

  • В приміщенні їдальні, буфету або перед ним встановлюються: умивальники - один на 40 місць, диспенсери з рідким милом та паперовими рушниками (або електрорушники).
  • Відстань між обідніми столами і роздачею чи вікном (дверима) для прийому брудного посуду повинна бути не менше 200 см; між рядами обідніх столів 100 см; між обідніми столами і стіною 40 см.
  • Забороняється використовувати пощерблений, емальований, алюмінієвий столовий посуд і пластмасовий столовий посуд багаторазового використання, про одноразовий інформація відсутня.
  • Прибирання приміщень проводиться при відчинених фрамугах (вікнах).

ВАЖЛИВО!!!

  • Засновник, керівник закладу освіти та суб'єкти господарської діяльності, які надають послуги з харчування зобов'язані забезпечити учнів безпечною, якісною, повноцінною та корисною їжею відповідно до норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою КМУ від 22.11.2001 № 1591 та Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 .
  • Керівник закладу освіти та медичний працівник (за його відсутності - особа (особи), які визначені наказом керівника закладу освіти відповідальними за організацію харчування в закладі) здійснюють щоденний контроль за якістю продуктів, що надходять до закладу освіти, умовами їх зберігання, дотриманням термінів реалізації і технології виготовлення страв, дотриманням санітарно-протиепідемічного режиму в їдальні (харчоблоці), буфеті, фактичним виконанням меню за меню-розкладом, що містять кількісні дані про рецептуру страв.
  • Для уникнення харчових отруєнь, з метою профілактики захворювань, приготування та реалізація харчової продукції повинні здійснюватися у відповідності до загальних вимог до організації харчування дітей в закладах освіти наведених у Санітарному регламенті (додатки 9, 10).
В МОДУ УВІЙШЛА ФЕРМЕНТАЦІЯ
Насправді ферментовані продукти - тренд не тільки останніх років, але і цілого десятиліття.  Про свій інтерес до ферментації на початку 2010 року говорили практично всі топові шеф-кухарі.
Як відкрити новий заклад в кризу?
Нещодавно ми мали надзвичайно приємну зустріч у Львові та цікаву розмову з Марією Чемеринською, власником кав'ярні "KEKSBAR". Підняли питання кавової культури, кризи в ресторанному бізнесі - виявилося, що зараз можна не тільки виживати, а й процвітати, відкриваючи нові заклади.
Кулінарні тренди - 2021
Пандемія внесла корективи навіть у кулінарні тренди.  Якщо раніше вони будувалися в основному навколо нових продуктів або звичних інгредієнтів, але в несподіваному виконанні, то в цьому році гастрономічна мода складається з концепцій.
Уніформа співробітників. Важливість питання
Власники закладів часто задаються питанням щодо уніформи персоналу. Тут важливо не недооцінювати важливість даного питання. Одні вважають за краще економити на уніформі і просто визначають якийсь дрес-код для всіх співробітників (білий верх, чорний низ, наприклад), а інші підходять до цього питання більш серйозно і замовляють для співробітників уніформу.
Економія енергії в ресторані
Питання економії на виробництві завжди було і буде актуальним, тому варто приділити цьому трохи уваги і прислухатися до наступних порад.
Тренди, які змінюють готельно-ресторанний бізнес
Відстежуючи тренди в сфері гостинності, можна краще зрозуміти запити гостей і побачити нові можливості для розвитку бізнесу. Йтиметься про тренди, які визначають стратегії компаній в готельно-ресторанному бізнесі.

Зв'яжіться з нами

Дякуємо

Дякуємо! Скоро ми з Вами зв'яжемось. Очікуйте наш дзвінок у найближчий час.