ЧОМУ ЗАКРИВАЮТЬСЯ РЕСТОРАНИ
Причин, чому ресторан осягає невдача, може бути досить багато. Однак тут ми розберемо тільки основні, найбільш поширені:
- Location, location і ще раз location
Чудова кухня, розкішний інтер’єр і якісне обслуговування – це ще не гарантує високої відвідуваності. В Україні поки не розвинена культура відвідування далекорозташованих ресторанів. Запорука величезної кількості відвідувачів – розміщення в місці з насиченим пішохідним і авто трафіком. Відповідно, без очікуваного наповнення бізнес-план початківця-ресторатора може затріщати по швах.
- Орендна навантаження
Багатьом закладам не вдається вийти на прийнятні показники рентабельності через високу орендну ставки. Без довгострокових договорів оренди ризики ресторатора також великі. Оптимальне співвідношення вигод розташування і витрат на оренду – складне завдання, але без її досягнення нічого не вийде.
- Відсутність вдалого ідейного задуму
Якщо в дешевий фаст-фуд відвідувачі заходять тому, що хочуть просто перекусити, то з ресторанами все виглядає зовсім інакше. Навіть не завжди усвідомлюючи того, в ресторани люди йдуть за чимось набагато більшим. І справа не стільки в вишуканій кухні, не стільки в інтер’єрі та атмосфері, не стільки в якихось трендових рішеннях, скільки в загальній концепції закладу. Відсутність стержня в концепції, банальні або несмачні рішення, дисонуючі стильові композиції – все це з малою вірогідністю змусить когось повернутися знову. Втім, не варто забувати, що діяльність багатьох рестораторів якраз багато в чому і мотивується бажанням творчої самореалізації, наміром запровадити і розвивати якесь власне ноу-хау, стиль або тренд, що в перспективі здатне викликати фурор з неминучим фінансовим успіхом.
- Спроможність бренду
Якщо попередній пункт стосувався виключно внутрішнього наповнення, тобто того, що собою являє безпосередньо сам ресторан, то в цьому пункті ми коротко розберемо важливість того, яким цей ресторан представляється ззовні, тобто на ринку. Поза сумнівом, «сарафанне радіо» – надзвичайно важливий фактор на шляху до досягнення успіху. Але покладатися на одне тільки «сарафанне радіо», яке, до речі, володіє великою інерційністю, досить ризиковано, адже без впізнаваності бренд це вже не бренд. Складно знайти дійсно успішне заклад, який не проводить активну рекламно-маркетингову діяльність, ніяк не представлено в ЗМІ і в мережі інтернет. Останні тенденції ресторанного маркетингу вже не стільки фокусуються на прямій рекламі, скільки на формуванні цікавого обивателю тематичного контенту (наприклад, історія якихось традиційних страв, здоровий спосіб життя і т.д.). Так чи інакше, від маркетингових заходів знову ж таки залежить відвідуваність, без якої ресторан просто ризикує закритися.
- Штат співробітників
Персонал – це обличчя ресторану, його імідж. І, на жаль, уявлення ресторатора про якість сервісу свого закладу не завжди відповідають дійсності. Втім, буває і таке, що думки ресторатора і його аудиторії досить відмінні один від одної. Неякісне або просто недоброзичливе обслуговування може просто звести до нуля всі інші зусилля в розвитку бізнесу. Тому, якщо власник ресторану недостатньо приділяє уваги питанням підбору кадрів і навчання, або, що ще більш банально, хоче заощадити, – тоді, мабуть, можна відразу закриватися.